AG Technomathematik

Dr. Patrick Capraro

Büro: 48-557

Tel: +49 (0)631 205 4496

E-Mail: capraro(at)mathematik.uni-kl.de

WS 2017/2018

  • Vorträge zum Thema "Mengen, Abbildungen und Gruppen" im Rahmen des Schnupperstudiums 

SS 2016

  • Übung: Technik in der Antike, an der Universität des Saarlandes, gemeinsam mit B.A. Stefan Bauer

WS 2013/2014

  • Höhere Mathematik 3

SS 2013

  • Höhere Mathematik 2

WS 2012/2013

  • Höhere Mathematik 1

SS 2012

  • Höhere Mathematik 2

WS 2011/2012

  • Höhere Mathematik 1

SS 2011

  • Seminar: Spectral Theory for Bounded and Unbounded Self Adjoint Operators

WS 2010/2011

  • Seminar: Operator Semigroups

Mathematische Physik

  • P. Capraro. Feynman path integrals in configuration space, momentum space and phase space for polynomial and perturbative potentials. Verlag Dr.Hut (2018)
  • W. Bock, P. Capraro. The Hamiltonian Path Integral for Potentials of the Albeverio-Høegh-Krohn Class – a White Noise Approach, Reports on Mathematical Physics, Vol. 79, Iss. 1 (2017).

Didaktik

  • W. Bock, M. Bracke, P. Capraro, J.-M. Lantau. How does a product-based and action-orientated modelling project promote interdisciplinary teaching and learning?. Accepted to publication in Proceedings ICTMA-18.
  • W. Bock, M. Bracke, P. Capraro. Product orientation in modeling tasks. Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (2017)
  • P. Capraro. Kartenmischen - Ein Modellierungsprojekt für die Sekundarstufen I und II. In: Neue Materialien für einen realitätsbezogenen Mathematikunterricht 3. Springer-Verlag (2017)
  • P. Capraro. Wir entwickeln einen Synthesizer. Reports zur Mathematischen Modellierung in MINT-Projekten in der Schule (2017)
  • M. Bracke, P. Capraro, J. Kreckler, A. Roth. The Fraunhofer MINT-EC math talents programme. Proceedings of the Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (2015)

Forschungsinteressen

  • Funktionalanalysis
  • White Noise Analysis
  • Mathematische Physik
  • Mathematische Modellierung
  • Didaktik der Mathematik
Zum Seitenanfang